Кметът Павел Гуджеров събра младия елит на Раковски в Младежки общински съвет

Младежки общински съвет/МОС/ гр.Раковски е форма на младежко участие на младите хора в обществения живот. Той е неформална група от млади хора, обединени на доброволен принцип и свързани от желанието за развитие на младежта в община Раковски. МОС функционира към общинската администрация, като представя и търси решение , чрез провеждане на неформални образователни дейности и дискусии засега.

В бъдещите планове на младите общественици влизат реализиране на идеи, кампании, работа по различни проекти и направления, организиране на „сблъсъци” на различни теми.

Това е и целта на кмета Павел Гуджеров- да създаде и подготви „банка кадри“ , които след завършването на образованието си да останат и да се реализират професионално и лично в родния Раковски. Гуджеров подчерта, че това е най-важната инвестиция за общината – инвестирането на време и усилия в младото поколение.

„Желанието ми е да предоставим възможност на младите хора за добиване и показване на организационен опит в работа с различни институции и в частния бизнес. Радвам се, когато виждам толкова млади хора на сбирките .Това показва, че те се интересуват от случващото се в града и общината ни. Това никак не е случайно, защото младите хора усещат пулса на времето много по-лесно, много по-добре. Нашите очаквания към тях са изключително високи. Не бива да се притесняват и да ни търсят винаги за съвет и за подкрепа. Младежките политики са гаранция за бъдещото развитие на всички ни. „- коментира общинският кмет Павел Гуджеров.


На поредната работна среща с младите общественици , за да разкаже историята на фирмата си и да сподели своят ключ към успеха бе Георги Жеков от „ЦИМА 99“ ООД.

„Цима 99“ ООД създава баща му Цветан Жеков. През 1992г. той напуска постоянната си работа в държавно предприятие и създава своя собствена фирма. За да постигне целта си, той ипотекира собствената си къща, наема помещение и прави първата си скромна инвестиция в малък цех за безалкохолни напитки. Да направиш собствен бизнес обаче се оказва нелесна задача. В началото от създаването му предприятието се движи на ръба на оцеляването. През 1996г., г-н Жеков, променя основната дейността на фирмата и се насочва към производство на конфитюри. Но на практика се оказва, че бизнесът трябва да започне отново. Идеята е да се създаде конфитюр от тип домашно приготвен, който да бъде с много високо качество, какъвто до този момент липсва на пазара.

В началото оборудването не се различава много съдовете, които се използват при направата на конфитюр в домашни условия. Работата е почти изцяло ръчна, а персоналът се състои, всъщност, отново само от членовете на семейството. Качествата на конфитюра, обаче Производство на конфитюр, сладко, топик бързо се оценяват от клиентите и той постепено намира своето трайно място в търговската мрежа. Благодарение на своята упорита работа, постоянство и амбиция, година след година, фирмата набира скорост и се разраства.

Днес ЦИМА 99 ООД е водещ производител на конфитюри в България, със собствена фабрика, разположена в най-плодородния български район – Тракийската равнина. Тук понастоящем работят целогодишно около 65 служители. Капацитетът на производство вече надхвърля 15 тона на смяна, над 80 артикула и износ за САЩ, Израел, Русия, Япония, Чехия, Унгария, Румъния, Гърция, Испания и др.

Клиентът, казва Георги Жеков е в основата на неговата работа и организация.“Вярвам , че нашите клиенти заслужават високо качествени продукти. Затова в продуктите които произвеждаме ние вграждаме нашето обещание за високо качество към тях. Осъзнали сме, че висококачествените продукти не са плод на случайността и късмета, а са резултат от полагането на постоянни и целенасочени действия към постоянно подобрение. Не се страхуваме от предизвикателствата и търсим иновации. И най-важното : не успехът, а неуспехът е основен двигател и ключ към успеха. Не се страхувайте от провал, а бъдете постоянни и усърдни!“- посъветва младите общественици Жеков.

На предишната работна среща на Младежкия общински съвет своята история на пътя към успеха разказа и Йонко Земярски от друга голяма фирма от община Раковски – „ГРИПС ПВЦ“. Те стартират бизнеса от ресни за врати. Преди демократичните промени, родителите му често пътуват в страните от бившия соц. лагер, откъдето купуват различни стоки и ги продават в България. И така един продукт купен почти по случайност започва много да се търси. Първият път донасят 100 бройки от ресните, после 200 и т.н. И семейството му решава да се фокусира в производството именно на този лесен продукт. Йонко влиза в семейната фирма на 18 години, а по-големият Любомир – на 22.

Ние знаехме и меда и жилото на това производство. И лошите и добрите му страни. Не бяхме първите , много хора в Раковски също се опитваха и произвеждаха тази стока. И така 1000 бройки, 2000 бройки, 10 000 бройки , 100 000 бройки. Видяхме , че от един елементарен продукт в точното време може да се печели. До ден днешен продължаваме да ги произвеждаме тези ресни и от сантимент. Той е част от нашата фирмена история.“

През 1991 г. фирма „Грипс ПВС“ започва бизнес с производство на пластмасови материали. Успоредно с това внася от Канада и монтира външни винилни облицовки (сайдинг). Същевременно компанията изнася фолио за канадски производители на елхи. Интересите се преплитат и идеята за собствено производство на пластмасови коледни дръвчета идва логично. Преди 7 години собствениците инвестират 240 хил. евро и внасят оригинална технология от Канада.

Πpeз 2007 г. фaбpиĸaтa инвecтиpa oĸoлo 200 000 eвpo в нoвo oбopyдвaнe, a следващото лятo – oщe oĸoлo 100 000 eвpo в тpeтa пoтoчнa линия, ĸoятo дa oтгoвopи нa нapacнaлoтo тъpceнe нa жилĸoви eлxи.

Ключовата дума за него е “ на фокус“. От малък работи върху себе си като се фокусира над това , което иска да постигне и да усъвършенства себе си и работи над слабите си страни. Това е и причината за успеха му . Тази негова стратегия от спорта пренася по-късно и в бизнеса си. Фокусирането в дадена цел е неговият начин на живот .

Няма невъжможни неща и непостижими цели ако човек се фокусира в желанието си . Тогава влага всичките си усилия и след известно време ще го постигне „- категоричен е Йонко Земярски.

Другото качество , което е водещо е търпението и умението му да чака.

Винаги си поставям постижими цели и затова смятам, че ми са се получавали. Освен това важно за успеха е да се обграждаш с качествени хора, които не те дърпат надолу. Умея да отсявам хората. Във всеки нов продукт вкарваш сърце и воля и се получава. Мечтите могат да се постигнат ако вървиш към тях стъпка по стъпка . Да си здраво стъпил на земята и да не се самозабравиш когато те станат реалност.“-сподели Йонко Земярски.